Skip to content

Kleine pre-eindejaarsquiz

9 december 2013

Een quiz! Welke hoofdredacteur sprak in 2013 deze indrukwekkende woorden, in een interview met een concurrend medium?

[Dit] is een heel degelijk en betrouwbaar blad dat niet meedoet aan de waan van de dag. Dat moet vooral zo blijven, maar ik wil het het ook toegankelijker, leesbaarder en relevanter maken. Artikels in [dit blad] moeten aangenaam om lezen maar tegelijk ook grondig zijn. Er moet diepgang in zitten zonder daarbij in te boeten aan vlotheid.

  • A. Isabel Albers, hoofdredacteur van De Tijd
  • B. Jörgen Oosterwaal, hoofdredacteur van Knack
  • C. Yves Desmet, hoofdredacteur van De Morgen
  • D. Bart Sturtewagen, (opiniërend) hoofdredacteur van De Standaard
  • E. Geert De Kerpel, hoofdredacteur van Tertio
  • F. Geen van allen/allemaal, het is een lukrake clichécocktail van Emiles hand

Motiveer je antwoord en verzorg je stijl. Er zijn mooie prijzen te winnen, indien onze sponsors zich aan hun belofte houden!

3 reacties leave one →
  1. 9 december 2013 13:06

    Bij “Quizzies” denk ik spontaan aan de Prince of Wales, maar die loopt momenteel met een wandelstok doorheen televisieland, onder het mompelen van zeer zeldzame ziektes en buitenissige remedies. Het woord “blad” zou een weggever kunnen zijn: hoewel dagblad een synoniem is voor krant, verwijst “blad” toch eerder naar een weekblad. Dan komen Knack en Tertio in aanmerking. Over Tertio ga ik heel eerlijk zijn: ik kende het niet. Na vorsing begrijp ik ook waarom het tot nog toe geen voorwerp was van de spot der neven Plasky. Blijft dus over: Knack met de frisse wind van Jörgen Oosterwaal. Het is niet denkbeeldig dat die bij Humo is geïnterviewd over zijn nieuwe job.

    Anderzijds, wanneer ik het tekstfragment in de zoekmachine van mijn keuze stop, komt Emile Plasky met vlag en wimpel bovenaan de selectie.

    Het is dus een dubbeltje op zijn kant, maar aangezien strikvragen niet tot het oeuvre van Radio Plasky behoren, kies ik toch voor Knack.

  2. Ivan permalink
    9 december 2013 16:21

    A, B, C, D, E én F!

  3. mARkn permalink
    11 december 2013 00:08

    Te laat. KNOTWILG is mij voor. Het is Oosterwaal, het gaat over Knack en het is er al aan te merken.

Geef een reactie

