Skip to content

“Niet verbaal dat Beke iets zegt”

11 maart 2013

Vindt u het orthografisch om een tussen-n te vergeten? Theologisch om een traktaat over Beëlzebub te schrijven? Ethisch dat iemand steelt?

Ik heb maar één zekerheid: dat het nu zo sneeuwt, is verre van meteorologisch.

LINKS:

2 reacties leave one →
  1. 12 maart 2013 20:51

    Je hersenen zijn gewoon te kort om in die van Beke te kunnen kijken.

  2. 14 maart 2013 01:59

    Niet echt een literaire bijdrage, net zoals sommige van onze beider dichtsels bezwaarlijk poëtisch kunnen worden genoemd, terwijl ik een tekst al eens prozaïsch durf noemen als hij zich wel degelijk in dat genre bevindt. In mijn eigen domein tref ik composities aan die ik weinig muzikaal vind en om op je vraag te antwoorden, stelen vind ik niet ethisch.

    Daarentegen betreffen wettelijke bepalingen zowel wettige als onwettige zaken. Niet elk zelfstandig naamwoord kent de luxe van twee adjectieven, een om het onderwerp te bepalen en een om het gunstig te kwalificeren, of ongunstig in de negatie. Het is in onze taal niet ongebruikelijk en evenmin foutief om bij die ontstentenis het bepalende adjectief ter gunstige kwalificatie te hanteren.

Geef een reactie

