Skip to content

Arbeidsethos

27 juni 2012

Een collega loopt mijn kantoortje binnen. Ik zit er ijverig paperclips te sorteren.

“Dag, Emile. Zeg, gaat gij niet naar die interessante lezing? Die begint binnen twee minuten.”
– “Ik zou wel willen, maar ik heb echt geen tijd. Ziet ge al die paperclips hier? Ik heb veel te veel werk.”
“Wel, dat is dan ideaal.”
– “Dat is verre van ideaal.”
“Nee, luister: ik heb ook geen tijd om naar die lezing te gaan. En nu zoek ik andere mensen die ook geen tijd hebben, om toch met mij te gaan luisteren zodat ik mij minder schuldig voel.”

Het is ver gekomen met mijn arbeidsethos dat ik die lamzalige paperclips voorrang geef op aanminnige collega’s die me vragen hen te vergezellen naar een lezing.

One Comment leave one →
  1. 27 juni 2012 13:52

    Het juiste antwoord is: “Ja ik ga mee EN ik ga die paperclips sorteren.” Tijdig de mantra’s herlezen jongen.

Geef een reactie

