Skip to content

Een afschuwelijk dreigement

27 december 2011

Journalisten die naar de politiek overstappen zijn onbetrouwbare bandieten. Politici die naar de journalistiek overstappen zijn baldadige onbenullen. De Nederlandse taal schiet voorlopig tekort om een categorie te beschrijven voor Pol Van Den Driessche, die eerst politicus was, dan journalist werd, toen weer politicus werd, om dan toch terug journalist te worden, en nu opnieuw als politicus aan de slag wil. Het kan zijn dat er een paar sprongen in de ene of andere richting ontbreken in deze lijst, het zijn er ook zoveel.

Maar hoe deerniswekkend wij Van Den Driessche en zijn laatste strapatsen ook vinden, toch hopen we dat hij burgemeester van Brugge wordt. Anders, zo dreigt hij op DS Online, zal hij wéér een slappe misdaadroman schrijven:

Als hij [Van Den Driessche] geen burgemeester wordt, zal hij zich beraden over zijn verdere toekomst. ‘Maar ik blijf dan natuurlijk gemeenteraadslid. En ik ga schrijven.’

Bruggelingen, behoedt ons voor Misdrijf in de basiliek, Machtsmisbruik in het baptisterium of Manufacturenfraude in Bachte-Maria-Leerne: stemt Pol!

In feite schuilt er meer misdadigheid in 's mans schaamteloze arrivisme dan in zijn detectiveromans.

LINKS:

7 reacties leave one →
  1. Dominique permalink
    3 januari 2012 18:08

    Ik heb een dt-fout gevonden. Waar kan ik mijn prijs afhalen?

  2. 4 januari 2012 12:22

    Hoedt u voor het aanklagen van dt-fouten indien u de regels niet volledig beheerst.

  3. Bart permalink
    4 januari 2012 12:39

    Broeders, hoed ons voor het schrijven van replieken die dan wel scherp, maar helaas ook foutief zijn. Tenzij jullie hardnekkig een archaïsche schrijftaal willen aanhouden, natuurlijk.

  4. 5 januari 2012 12:23

    Beste Bart, beste Dominique,

    meester Emile is heel blij met jullie inzet en vlijt in de klas. Een A+ voor Inzet en Vlijt, allebei! Flink zo. Maar over jullie beleefdheid is hij heel wat minder te spreken. Een C- voor Gedrag, allebei! Om maar te zwijgen over jullie intelligentie. De punten op het krokusrapport zullen boekdelen spreken als jullie op deze manier verder gaan.

    Jullie moeten leren grote mensen niet altijd te verbeteren, vooral als jullie eigenlijk maar wat uit jullie puisterige pubernekjes staan te lullen. Daarom hebben jullie allebei een straftaakje voor morgen.

    Jullie moeten in de Algemene Nederlandse Spraakkunst het hoofdstukje over het werkwoord opzoeken en meer specifiek wil ik dat jullie opzoeken hoe de imperatief meervoud van zwakke werkwoorden waarvan de stam eindigt op een ‘d’ (model ‘doden’) geschreven wordt. De eerste die zeurt dat hij de ANS niet kent, sla ik met deel 1 van die ANS (‘Het woord’) tegen zijn ongemanierde bakkes.

    Morgen bellen jullie terug naar Radio Plasky. Jullie vertellen wat jullie gevonden hebben en bieden daarna jullie excuses aan voor jullie onbeleefde gedrag en voor de manifeste onzin waarmee jullie zendtijd hebben verkwist.

    Tot morgen!

  5. Filip permalink
    6 januari 2012 08:46

    Beste,

    Filip hier. Ik besteed mijn replies op deze blog uit aan een Filippijnse ingenieur, die kennelijk vanuit zijn kippenhok in Manilla nog niet alle finesses van de Nederlandse taal onder de knie heeft. Ik bekijk de kwestie en anticipeer op eventuele gebreken zijnentwege door zijn loon voor deze maand te halveren tot 25 cent. Mocht evenwel blijken dat er geen vergissing in het spel is, zie ik mij genoodzaakt eventuele gederfde inkomsten namens mijn medewerker op Radio Plasky te verhalen.

    U zal hopelijk begrijpen dat een Filippijnse ingenieur die zich omschoolde tot kippenboer soms brutale omgangsvormen heeft. Al moet ik toegeven dat ondergetekende hem daar soms ook toe opzet. Gelieve hem dat dus niet kwalijk te nemen.

  6. 31 mei 2012 18:43

    Zo’n opgezette ingenieur, is dat geen misdaad tegen de menselijkheid?

Trackbacks

  1. De Rechtzetting » VTM is vergeten Pol op non-actief te zetten

Geef een reactie

