Skip to content

De grenzen van mijn tolerantie

17 augustus 2011

Bij mijn volledige platencollectie van Hugo Matthysen, bij mijn stukgelezen exemplaar van Vonneguts Slapstick, ja bij alle flessen drank in mijn kelder zweer ik u:

De volgende die ik betrap op het gebruiken van de vervloekte woordspeling ‘hart tegen hard’, spijker ik ongenadig met zijn kloten tegen de voordeur, om hem daar urenlang en onvermoeibaar met roestige pinnekesdraad te kastijden. Het zal dan hard tegen hard zijn.

Ook beoefenaars van ‘oud maar niet out’, ‘(h)eerlijk’ en het tegenwoordig modieuze ‘de Seefhoek is geen safe-hoek’ letten maar beter op hun tellen.

5 reacties leave one →
  1. 17 augustus 2011 13:29

    Ik ben letterlijk door het dolle heen van deze lijst die prima … euh … oplijst welke woordspelingen zoal in zwang zijn. Hopelijk wordt het een zwanenzwang (sic!).

  2. Koen permalink
    17 augustus 2011 19:06

    Ik (h)erken hierin mijn eigen ergernisjes.

  3. 17 augustus 2011 22:06

    Beste Emile, u heeft wellicht geen kinderen want anders had u “(b)engeltjes” ook wel vernoemd.

  4. Maarten permalink
    18 augustus 2011 08:54

    Kleine correctie: volgens de n-va-consensus moet het save-hoek zijn en niet safe-hoek.

  5. 18 augustus 2011 09:25

    Houden wij rekening met taalfouten in deze goedkope pogingen tot woordspelingen? Natuurlijk doen wij dat: voor Liesbeth Homans en Theo Francken zullen wij de pinnekesdraad infecteren met tetanus.

Geef een reactie

