Skip to content

Marketingmatch

17 december 2010

Het zijn geen lang slechte journalisten bij Apache, maar ze moeten iets meer in complottheorieën durven denken. Neem nu Tom Cochez zijn laatste artikel. Daaruit moet blijken dat het nieuws in De Standaard (en Het Nieuwsblad) over ongelukkige singles niets met wetenschap en alles met marketing te maken had.

Wij vatten het kort samen voor de luie luisteraar: in dat nieuws beweert commercieel bureau Singles dat singles ongelukkiger zijn dan algemeen gedacht, en blijkt het toevallig ook de nodige oplossingen daarvoor aan te bieden. Dit door de KULeuven ondersteunde onderzoek blijkt gewoon uitgevoerd door studenten.

Aardig zoekwerk van Tom Cochez, daar niet van, zij het naar een beetje een onbenullige zaak, maar wat is zijn conclusie? Dat journaliste Eline Bergmans haar kritischejournalistenrol niet goed speelt. Dat vinden wij een beetje minnetjes, eerlijk gezegd. Wie een schandaaltje bovenspit, mag schandalige conclusies trekken.

Zou het bijvoorbeeld niet veel leuker zijn om te suggereren dat het artikel er kwam omdat De Standaard en Het Nieuwsblad een maand geleden begonnen met een eigen datingsite, waarmee singles de ongelukkige eenzaamheid van hun bestaan kunnen proberen aanpakken?

LINKS:

No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s