Skip to content

U besmette journalisten

13 juli 2009

Wekenlang hing ik boven het bespatte porselein van de retirade, heb ik geen krant onder ogen durven te nemen. En zeker niet De Morgen, die mij in de laatste Wax voor de zomer middels een ontiegelijk wansmakelijk interview met Yves Desmet een ranzige combinatie aan bacterieën aangereikt had. Ik voelde mij vuil, door Yves besmet. En ik kan nooit meer aan die vrouwverlater denken zonder een vunzig grijnzende Pat Donnez in lingerie voor mijn ogen te zien verschijnen. Soms wordt het ook een Plasky te gortig.

Maar bon, vandaag durf ik eindelijk opnieuw De Morgen vast te nemen – het is geen weekend, Wax is op vakantie en Nadia Dala hopelijk ook – en wat lees ik op pagina vier? Totale onzin: een zin waarin nota bene het zelfstandig naamwoord redundant blijkt.

Weegt u portefeuille niet te zwaar?

Het gewicht van Philippe Muyters interesseert mij niet, mijnheer Corthouts. Sinds enkele weken interesseert niets lichamelijks mij nog in uw krant. Laat mij maar in een hoekje zitten huilen, samen met moeder Desmet. Of denkt Yves dat hij weer zijn vrienden kan inschakelen om een gebroken vrouw te troosten?

Schaam u diep, zeg ik.

No comments yet

Geef een reactie

