Skip to content

Eerste ervaring met Windows Vista

19 september 2008

Hier op de redactie werken wij allemaal met Apple-computers. Niet omdat die perfect zouden zijn, haha. Mijn twee vorige werkgevers hadden allebei de kantoorinfrastructuur toegerust met Macs en de naïeve kloot die denkt dat die computers nooit crashen, zou daar eens een weekje moeten werken.

Maar tegenover Microsoft blijft het natuurlijk pure stabiliteitsluxe. Ik heb mij dan ook altijd ver van Windows Vista weten houden, tot ik vanmorgen opstond. Op de keukentafel lag een laptop en daarop lag een briefje.

Emile,
m’n computer heeft precies de geest gegeven. Kan jij er eens naar kijken en hem misschien proberen af of aan te zetten? Ik zou daar als complete compu-nul erg blij mee zijn. Mercikes,
(was getekend) Je gastvrouw

Toen ik de laptop openklapte, blonk mij tegemoet: een blue screen of death. Ik werk al jaren niet meer met Windows, maar sommige oerinstincten verlies je niet: geforceerd uitschakelen, opstarten in veilige modus, koosjer heropstarten. Tadzâââm!

Enfin, ik wil maar zeggen: mijn eerste ervaring met Vista was er één met het blauw scherm des doods. Daarmee vergeleken valt de kleurafwijking op het scherm van de 20″ iMac nog mee.

One Comment leave one →
  1. 19 september 2008 13:28

    Troost, na het blue screen minstens 50 pop-ups…

Geef een reactie

