Skip to content

Waarom ik geen racist ben

9 september 2008

Gisterennacht is mijn fiets gestolen. Hij stond in een wijk waarvan de demografische statistieken mij toelaten met enige zekerheid te stellen dat mijn dief een smerige allochtoon was.

Mijn vijf vorige fietsen zijn gestolen in wijken waarvan dezelfde demografische statistieken de bewering toestaan dat het beslist smerige autochtonen waren die er telkens met mijn rijwiel vandoor gingen. Niet altijd dure exemplaren, maar wel vijf. Vijf! De statistieken spreken dus niet in het voordeel van mijn rasgenoten.

Fietsendieven zijn, voor het goede begrip, altijd smerig. Ik mag hopen dat er meerdere slijpschijven sneuvelen op mijn dure sloten.

No comments yet

Geef een reactie

