Skip to content

De Rubicons zijn overgestoken

12 augustus 2008

Tot 30 september zal ik geen politieke interviews, uitspraken en quotes over mezelf en LDD meer geven. Die dag heb ik immers ‘belangrijk’ nieuws. Ik heb beslist. De teerlingen zijn geworpen. Alles staat klaar. Er is geen weg terug. Waarschijnlijk zal niet iedereen blij zijn maar soms moet je – zoals ik al eerder bewezen heb – beslissingen in je leven durven nemen die… grensverleggend zijn.
Quod verum est, id merum est.

Dat staat op Jurgen Verstrepen zijn weblog. Twee dagen later is Jurgen echter al opnieuw te bewonderen in een videoboodschap op dezelfde weblog, waarin hij verkondigt niet bij LDD te vertrekken.

Dat is tegen alle afspraken in, Jurgen. Je had mij tot 30 september rust beloofd. Op je blog geen politiek meer, alleen de kleffe Vlaamsheid van je privé-leven. Ik keek er naar uit, maar na twee dagen is het bestand al geschonden. Beloftes zo snel breken is niet goed voor het imago van een politicus, Jurgen.

Daarom zeg ik: opgepast, Jurgen, met dat haastig ontkennen. Ik zeg dat niet alleen voor mezelf. Je kent die gehaaide journalisten: voor je het weet, heb je binnen veertien dagen alle mogelijke geruchten moeten ontkennen. Vroeg of laat gokt iemand juist, jij kan die bewering die keer niet staalhard ontkennen en 30 september wordt een dag als alle andere. Heb ik die dag voor niets in mijn agenda geschreven.

Nog een laatste communicatietip, Jurgen: pas op met Latijnse uitdrukkingen. In de originele taal verstaat je kiespubliek ze niet, en als je ze vertaalt, probeer dat dan correct te doen. Bedenk immers: Semel emissum volat irevocabile verbum.

No comments yet

Geef een reactie

