De balans van Spinal Graphix

Dit is mijn laatste werkdag bij mijn huidige werkgever. Binnen ongeveer twee uur zal ik werkloos zijn. Een drama, inderdaad, maar zoals alles is ook een drama relatief. In vergelijking met de job die ik niet meer heb, is geen job hebben véél beter. Dat blijkt als ik de balans opmaak.

Wat zal ik niet missen als ik hier straks de deur voor altijd achter me dicht trek (in volgorde van stijgende ergernis)?

  1. Dat hier al die tijd op het toilet dezelfde twee boeken lagen: een strip van Blake & Mortimer en weinig opwindend jubileumboek van MGM. Ik ken ze allebei van buiten nu.
  2. Dat je altijd nog spullen moest afwassen als je ging eten omdat er eigenlijk niet genoeg bestek was om de afwasmachine te gebruiken.
  3. Dat alle software illegaal of verouderd was, zodat je nooit patches kon downloaden om bugs op te lossen. Uren en uren tijd zijn daarmee verloren.
  4. Dat ik mij hier uren verveelde omdat ik geen werk had maar ook niet naar huis kon. En dat er ook geen initiatief werd genomen om meer werk te vinden.
  5. Dat hier nooit in iets geïnvesteerd werd. Niet in materiaal, niet in software, niet in opleiding.
  6. Dat ik mij soms schaamde voor het werk dat ik afleverde, omdat de baas het zo wou.
  7. Dat het hier altijd slecht verlucht en slecht verlicht was, waardoor ik ten laatste tegen twee uur in de namiddag doffe hoofdpijn kreeg.
  8. Dat het hier altijd naar sigaretten stonk omdat de baas lak had aan de wetgeving over roken op het werk.
  9. Dat de baas een compleet gebrek aan organisatie, visie en enthousiasme etaleerde. Met ‘een compleet gebrek’ bedoel ik niet ‘een tamelijk groot gebrek’. Ik bedoel daarmee: een compleet gebrek.
  10. Dat er aan dat alles niets maar dan ook niets te veranderen viel, omdat de baas potdoof was voor elke vraag, suggestie of opmerking.

Wat zal ik wel missen als ik hier straks de deur voor altijd achter me dicht trek?

  1. Mijn erg fijne collega’s en de ongelooflijke lol die we hadden ondanks de dagelijkse torenhoge frustraties over alle punten uit de andere lijst.

Dat is het wel zo’n beetje, denk ik. Heel veel zal ik niet missen. Meer niet dan wel, in elk geval.

Voor wie denkt dat dit allemaal overdreven is, zal ik een aantal van mijn belevenissen de volgende dagen posten. Hou de tag ‘Spinal Graphix‘ in de gaten.

4 gedachtes over “De balans van Spinal Graphix

  1. Of is het “de ongelooflijke lol die we hadden *dankzij” de torenhoge frustraties” … ?

    In elk geval wens ik je toe dat op je volgende werk niet alles perfect georganiseerd is. Een kniesoor kijkt wel uit.

  2. Haha super! Dit ga ik hier inkaderen! Het is jammer genoeg allemaal waar wat er in deze lijst geschreven staat.

    Leuk om je als collega te hebben gehad. Succes met de volgende job!

  3. Emile,
    één ding is een feit.
    Het kan nooit, maar dan ook nooit meer
    erger worden dan ’t al was…
    Succes met je volgende baas!

    Jou al missende en steeds meer
    dementerende ex-collega.

Geef een reactie

