Skip to content

Dispatchwork

6 juni 2008

Zoals het goed opgevoede jongens betaamt, zijn wij fans van de plastic blokjes van Lego. Uren heb ik doorgebracht met het meticuleus construeren van kastelen, brandweerkazernes en ruimtestations. Toen ik veertien werd, moest ik stiekem verder bouwen, want plots rustte er een soort sociaal taboe op spelen met Lego.

Toen vond ik dat stom, maar intussen begrijp ik waarom. Als jongens ouder dan veertien met Lego aan de slaag gaan, resulteert dat al te vaak in slecht bedachte maar goed gepromote kunstconcepten.

Wat Jan Vormann met dit project in Italië heeft gedaan echter, kan onze goedkeuring absoluut wegdragen.

No comments yet

Geef een reactie

