Skip to content

De Standaard zaait paniek

6 mei 2008

Dat ze lezers willen trekken bij De Standaard, wie zal het hen kwalijk nemen? Maar de het gul zaaien van paniek vind ik toch een beetje overdreven. Gisteren verslikte ik me twee keer nodeloos in mijn eigen speeksel.

Vlaamse economie staat stil

Dat kopte De Standaard gisteren. Wat, steigerde ik, nul procent economische groei!? Want ik heb geen kaas gegeten van economie, maar als het er op aan komt weet mijn instinct feilloos dat stagflatie niet goed is als je een nieuwe job zoekt. Maar wat blijkt: de Vlaamse economie staat helemaal niet stil. We klimmen niet in de ranglijst van Europese regio’s, da’s alles.

Een halve dag later, op DS online.

Frank Vandenbroucke neemt ontslag

Wat, steigerde ik, heeft Kris Peeters dat ontslag aanvaard? Maar Vandenbroucke zijn ontslag is niet aanvaard en hij bood het ook Peeters niet aan, maar Caroline Gennez. Alweer paniek voor niets. Vooral in de Vlaamse regering kunnen ze er niet mee lachen: “Kom je net terug van een vergadering met medewerkers van Vandenbroucke, waar niets aan de hand was, lees je op DS online dat hij ontslag neemt. Wat hij, één paragraaf en een korte hartstilstand later, dan toch niet blijkt te doen.”

Vandaag beweert De Standaard dat Vandenbroucke de uitgang zoekt. Ik lees eerst maar eens enkele andere kranten, voor een minder gedramatiseerde versie.

2 reacties leave one →
  1. 6 mei 2008 11:11

    Professor Paul De Grauwe heeft zich gisteren op Radio 1 opgewonden over die krantenkop. En hij maakte van de gelegenheid gebruik om uit te leggen dat in een regio die economisch achteruitboert het bruto nationaal geluk kan toenemen.

  2. 11 mei 2008 19:02

    DS Online is één en al dramatisering! Titels (lees: links) worden zo sensationeel mogelijk verwoord om toch maar ‘hits’ te scoren.
    Het doet me dan ook altijd een beetje plezier vast te stellen dat de top van meest gelezen berichten on line, die de krant braaf publiceert in de papieren versie, steevast bestaat uit de meest onbenullige artikels, genre ‘man eet hoofd van vrouw op’.

Geef een reactie

