Skip to content

Bladspiegel ontmaskerd

6 mei 2008

Al zo lang als ik kan lezen, lees ik Koen Meulenaere zijn columns. Het zou me zelfs niet verbazen dat ik heb leren lezen om zijn stukken te kunnen consumeren, hoewel historici benadrukken dat dit vanuit chronologisch oogpunt zeer onwaarschijnlijk is.

Enfin, u begrijpt dat ik een fan ben van Meulenaere en zijn columns die pers en politiek onder vuur nemen. Sommige politici, zelden de verstandigsten, proberen wel eens Meulenaere zijn ongelijk aan te tonen. Ik kan me niet herinneren dat dat ooit gelukt is.

Deze week echter, schrijft Meulenaere een belachelijke fout:

Verlinden, die op de camera een spiegel heeft laten monteren, ging zo op in zichzelf dat hij niet gemerkt had hoe achter hem enkele Tutsi-jagers de prooi opmaten.

Ziet u wat er niet klopt? Wat Meulenaere hier overduidelijk verzonnen heeft? Ha! Mij lijkt het erg sterk dat Verlinden zijn belagers niet zou hebben opgemerkt, juist dankzij die spiegel. Echte ijdeltuiten weten wel wanneer zij bekeken worden, zeker als zij een spiegel ter hunner beschikking hebben om het hinterland in de gaten te houden.

Ziehier onomstotelijk bewezen dat Meulenaere er niet voor terugdeinst om flink wat uit zijn duim te zuigen. Zo moeilijk is dat dus niet. Waar heeft Van Hecke al die tijd zo’n probleem van gemaakt?

3 reacties leave one →
  1. Knotwilg permalink
    6 mei 2008 13:34

    Als zware sportliefhebber lees ik ook met plezier Meulenaere, maar dan in SportVoetbal Magazine. Toch las ik sommige Mulders nog nét iets liever, wegens meer voetbalhart. Lijden de broers trouwens niet aan hooikoorts? Dat dreef mij elke zomer naar de sportuitzendingen op de lichtbak, terwijl mijn vriendjes lustig kampen bouwden.

    Mijn top 5 van Vlaamse columnisten:

    1. Rudy Vandendaele (Dwarskijker, HUMO) – erfgenaam in rechte lijn van Couperus en Bomans
    2. Koen Meulenaere (S/VM) – de meester van de schemerzone tussen waarheid en verzinsel
    3. Tom Naegels (DS) – verontwaardiging heruitgevonden
    4. Luc Devos (Zone 09) – beter dan de zanger
    5. Sam Degrave (DS) – schermen achter de schermen

  2. 6 mei 2008 15:26

    Stel dat Verlinden zo ijdel is dat zelfs zijn spiegelbeeld de hele spiegel vult – wat Meulenaere misschien suggereert – dan kan hij toch onmogelijk die Tutsi zien?

  3. 6 mei 2008 15:41

    De kans bestaat inderdaad dat Verlinden zichzelf in de spiegel vele malen groter ziet dan hij eigenlijk is, daar had ik niet bij stil gestaan. Dan heeft Meulenaere toch weer de waarheid gesproken.

    Ik voel plots begrip in me opwellen voor Johan Van Hecke.

Geef een reactie

