Skip to content

Recyclageradio

27 december 2007

Op Studio Brussel hoor ik al een hele dag bekende mensen aankondigen welke plaat zij morgen absoluut in de Tijdloze100 willen. Ik hoor met andere woorden al een hele dag tijdloze platen door mijn radio schallen.

Op de site van Radio1 lees ik dan weer over 100 op 1:

Vanaf maandag 24 december kleurt Radio 1 de feestdagen helemaal Belgisch. Tientallen interessante landgenoten kiezen hun muzikale favoriet van Belgische makelij. Ze – de interessante landgenoten én hun favoriete plaat – zijn de hele week te horen in alle Radio 1-programma’s.

Samen met de heruitzendingen – hoogtepunten, excuseer! – vanuit het Glazen Huis begin ik me af te vragen of ik deze trend moet catalogeren onder de noemer ‘meesurfen op de hype’ , of ik het ook simpelweg ‘uitmelken van een succesformule’ mag noemen.

Misschien volgend jaar toch wat beter opletten met de vakantieregelingen van de creativelingen op de redactie.

2 reacties leave one →
  1. 30 december 2007 21:00

    Had u dan het rapport niet gelezen van trendwatcher Nathalie Beckx over de “herhalingstrend”?

  2. 30 december 2007 21:54

    Natuurlijk niet. Doorgaans herhalen trendwatchers slechts Prediker 1:9.

Geef een reactie

