Slechte reclame bestaat toch

Het weekblad Veto is niet elke week een aanrader, tenzij voor wie in Leuven studeert of met hoger onderwijs te maken heeft. De kersteditie van deze week echter, is prettig lezen voor iedereen: stevige interviews met Louis Tobback, Frank Vandenbroucke en Godfried Danneels. In één nummer: dat doet zelfs Humo hen niet na. Ik aarzel alleen een beetje wat ik u moet aanraden: de online artikels op de lelijke site, of de pdf-file vol huiveringwekkende lay-outfouten.

Ook interessant is de actie die de redactie op touw zet voor Music for life:

Ook wij willen deze actie steunen. […] Er is maar één iets waar wij, studentenjournalisten, pretenderen goed in te zijn: schrijven. […] Dat is wat we voor Music For Life zullen aanbieden: tegen een prijsje van dertig cent per pagina (meer geven mag ook), halen we zo veel mogelijk fouten en ongelukkige formuleringen uit je papers en thesissen.

Een snelle lezing levert schrikbarende resultaten op. In het interview met Danneels lees ik “Islam” met een hoofdletter. In het interview met Tobback lees ik een boel onnodige splitsingen (“be-schikking”, “van-daag”, …). In het interview met Vandenbroucke lees ik foute splitsingen (“bel-ichamen”) en zinnen die zonder hoofdletter beginnen.

Schaamtelijk, eigenlijk. Toch zou ik er niet te lang over aarzelen om mijn werkstukje in te leveren op de redactie. Veto is dan wel geen goede correctiedienst, het is wel de perfecte zondebok voor al je dt-fouten.

Een gedachte over “Slechte reclame bestaat toch

Geef een reactie

