Skip to content

Afgeblokt

25 november 2007

Burgemeester Bernard Clerfayt van Schaarbeek – ook mijn burgemeester sinds de wijkagent gisterenochtend om 8.00h officieel vaststelde dat ik wel degelijk slaapdronken aanwezig was in de studio – zegt in vandaag in De Standaard:

“Ik respecteer de taalwetgeving voor het gemeentelijk personeel. Maar ik heb er wel mijn bedenkingen bij. Voor de 10 procent Vlamingen in Schaarbeek moet de helft van mijn gemeentepersoneel Nederlandstalig zijn, en bij de topfuncties de helft. Daarvoor moet ik tot in Oostende of Limburg personeel gaan zoeken, terwijl de Franstalige collega’s hun carrière afgeblokt zien.”

Afgeblokt. Alsof een beetje Nederlands leren zo moeilijk is.

(Die wijkagent sprak het trouwens erg goed.)

No comments yet

Geef een reactie

